Visuel branding

Rådgivning om godt billeddesign til hjemmesider.

Man siger, at billeder fortæller mere end 1.000 ord, men det kræver, at du bruger de rigtige billeder…

Hold da fast hvor er du dygtig!
Hvor er der mange fine billeder.”
(Overlæge Kirsten Hougård)

 

Har du tænkt over, at din virksomheds forside er dit første møde med en ny kunde? 

På 2-3 sekunder vil din kundes mavefornemmelse afgøre, om han eller hun ønsker at blive i på dit site, eller browse videre til en af dine konkurrenter.

Hvilken historie ønsker du at fortælle? Om neuromarketing

Neuropsykologi eller neuromarketing er vores viden om, hvordan f.eks. billeder påvirker os mennesker til at vise interesse for bestemte handlinger eller produkter. Når du bruger billeder i din marketing, der bygger på neuro, får du fortalt de historier, som dine kunder gerne vil høre. Og du sikrer dig, at de bliver interesseret i din virksomhed, og det, du og den kan.
Er du sikker på, at jeres billeder bygger på viden om neuro?
(Læs mere om neuromarketing her.)

Historien er det vigtigste

Har du styr på, om dine billeder fortæller tydelige og relevante historier om virksomheden?
Ved du, hvad der får dine kunder til at handle med dig?
Hvordan skiller DU dig ud fra dine konkurrenter?

Hvis du er den dygtigste, så brug tydelige og stærke erhvervsbilleder, som viser, hvordan du gør det bedre. Billeder fra billedbureauer fortæller jo andres historier, mens dine egne billeder fortæller DINE unikke historier.

 

60.000 gange hurtigere...

Undersøgelser viser, at at vores hjerner afkoder relevante billeder 60.000 gange hurtige, end den afkoder tekst!!!

(Online kommunikation (2. udgave) af Rose, Gitte B. (red) og Christiansen, Hans- Christian: Hans Reitzels Forlag (2019). 

Billeder og tekst skal passe sammen

Når dine tydelige billeder og dine skarpe tekster går hånd i hånd, bliver budskaberne stærkere. Og det betyder, at dine kunder bedre forstår, hvad det er, du hjælper dem med.

Den danske virksomhed Lifestraw udviklede et sugerør, som filtrerer beskidt vand til drikkevand, mens man drikker det af sugerøret. Billedet th. viser klart og tydelig, hvad det er, Lifestraw kan.

Et stærkt billede og en stærk tekst giver en stærk marketing.

Lifestraw er i dag kendt i hele verden.

Genrebilleder. Erhvervsbilleder, erhvervsfoto, hjemmeside, markedsføring,
Livestraw er et sugerør, der renser urent drikkevand.
Erhvervsbilleder, erhvervsfoto, billede, hjemmeside, markedsføring

Alle medier skal spille sammen professionelt.

Hos Visuelmedie får du grundig rådgivning i, hvordan du og din virksomhed skiller sig ud fra andre i markedet, og hvordan du påvirker og skaber tillid til dine besøgende på hjemmesiden. Det gør vi ud fra en evident viden fra de såkaldte Eyetracking-undersøgelser om, hvordan billeder påvirker os mennesker og vores adfærd.

Billeder og tekst er to sider af samme sag: De skal begge formidle knivskarpe historier, som skaber tillid mellem afsender og modtager – mellem dig og dine kunder. Og stimulere dine kunder til at købe af dig.

Vælg dine billeder med omhu - du får 3 sekunder!

Jeg har som fotograf besøgt mange virksomheder, der har valgt at bruge feel good billeder på deres web site.
Du kender sikkert den type erhvervsbilleder: Det er fotos af strand, eng, mark, tomatplanter osv.

Gode billeder af dygtige fotografer. Men har du tænkt over, at den slags billeder til hjemmesiden ikke fortæller noget om din virksomhed og det, du og dine kolleger kan. Med mindre du handler med ferier, er landmand eller tomatavler!

Dine kunder bliver meget mere interesseret i at gå på opdagelse på din hjemmeside, når dine erhvervsbilleder fortæller dem, hvad de får ud af, at arbejde sammen med dig.
Så bliver din visuelle kommunikation mere tydelig.

Billedet trækker 80% af opmærksomheden

Fra undersøgelser, der følger web læseres pupiller, de såkaldte eye tracking undersøgelser ved man, at vores tålmodighed er 2-3 sekunder.

Det er den tid vi gider at bruge på at afsøge, om siden opfylder vores behov for information eller køb af en bestemt vare, eksempelvis en håndværker, en tandlæge eller en fotograf. Og da billeder trækker 80 % af vores opmærksomhed, har du to-tre sekunder til at holde på en ny mulig kunde.

Hvis du viser billeder på din hjemmeside af noget, der ikke relaterer til det, din kunde ønsker at vide noget om, har du tabt en kæmpe markedsføringsplads allerede fra starten.
Hvis du derimod bruger dit første møde med din nye kunde på at vise billeder af hvad din kunde får ud af, at handle med dig, har du brugt dit billede felt – dit udstillingsvindue godt.
Det er god visuel kommunikation.

Relevante fotos på din hjemmeside er billeder, der fortæller det om din virksomhed, som får dine kunder til at blive på siden, fordi de ser det, der relevant for dem.

Hvad gør din fotograf for at udnytte den viden?

Hvis du f.eks. er håndværker, gider din nye kunde ikke se, at du har 10 biler og 10 mand. Eller et billede af det hus, hvor jeres virksomhed bor. Med mindre du ønsker at sælge huset…

Dine kunder vil se billeder af det, der er vigtigt for dem: 

  • Billeder af sympatiske håndværkere, der kommer til tiden.
  • Billeder af dygtige og kompetente medarbejdere, der udfører godt håndværk, taget af en dygtig erhvervsfotograf – herunder før- og efter billeder.
  • Billeder hvor du yder lidt mere end dine konkurrenter.
  • Billeder af dine folk, der rydder op efter sig.
  • Billeder af tilfredse kunder.

Visuelmedie har specialiseret sig i billeder der viser virksomheders kompetencer og ydelser.

For nylig har jeg hjulpet en mellemstor virksomhed med at strømline deres billeder, så de understøtter deres egen tekst.
Det har betydet, at de nu er meget mere synlige på alle sociale medier.

Har du lyst til at høre, hvad det var, vi gjorde?

Det er gratis, og jeg deler gerne ud af min store viden.

Eller ring mig op på:
40 96 79 13

Et tandlægebesøg vælges ofte ud fra den personlige kontakt. Det handler om tillid.

1/3 af alle danskere har tandlægeskræk. Derfor er det vigtigt at vise de positive sider ved et tandlægebesøg på hjemmesiden. Den menneskelige faktor kan ikke overdrives.

Undersøgelser viser, at de fleste forbrugere oftere køber ydelser hos håndværksvirksomheder, der udstråler arbejdsglæde og stor faglighed.

Eleverne på en af Danmarks bedste skoler kan mere end at regne og læse.

Carolineskolen ligger på top 10 over Danmarks bedste skoler målt på karakterer. Men de vil gerne fortælle historien om, at de også er en kreativ skole med store menneskelige ressourcer.

Man siger, at et godt billede kan side mere end 1.000 ord. Gode før- og efterbilleder har stor betydning for valg af håndværker for forbrugere, når de kan se hvor stor en forandring, den dygtige håndværker kan foretage.

Call Now Button